zákaznická linka: 235 350 350 info@fineeshop.cz

Eshop očima zákazníků

14 09 2015

Štítky: marketing

Ptali jsme se zákazníků a zjišťovali, proč rádi nakupují přes internet a co jim při na online nakupování vadí, nebo je odrazuje od nákupu. Výsledky by vám měly pomoci v otázce, na co se jako prodejci zaměřit a jak zákazníkům zpříjemnit nákup.

Z ankety vyplynulo, že zákazníci nejvíce oceňují pohodlí, které jim nákupy přes internet nabízejí. Zboží až do domu, žádné fronty a dlouhé čekání, to jsou nejčastější důvody, proč zákazníci nakupují online.  Pohodlí a úsporu času uvedlo jako největší výhodu 32% dotázaných. Další faktory už byly velmi vyrovnané:

  • 21% dotázaných nakupuje online, aby ušetřilo
  • 24% volí online nákup, protože nemají v dosahu kamennou prodejnu
  • 23% zákazníků nakupuje online sortiment, který není k dostání v prodejnách

 

Mohlo by se zdát, že pokud nabídnete zajímavé zboží za super ceny, máte vyhráno. Ale není to tak úplně pravda. Zákazníky během nákupu ovlivňuje celá řada faktorů. Některé pozitivně, jiné negativně. Zaměříme se teď na ty negativní faktory, které zákazníkům nákup znepříjemňují. Mnohé z nich zákazníky dokonce zcela odradí. Které to jsou?

  • 33% nepřehlednost nabídky a nedostatek informací o zboží
  • 21% chybějící informace o prodejci, dopravě a platbě
  • 18% špatné nebo žádné recenze eshopu
  • 13,6 % vysoké náklady na poštovné
  • 9,4 % dotázaných odradí nemožnost platit kartou

 

Jako další negativní faktory uváděli respondenti nejistou dobu doručení a nemožnost osobního odběru. Z toho vyplývá, že jako provozovatelé e-shopu byste se měli zaměřit zejména na: 

 

  • přehlednost nabídky
  • pravdivost a transparentnost webu
  • důvěryhodnost
  • výhody pro zákazníky

 

V příštích 4 dílech se zaměříme na jednotlivé body -  již  nyní si můžete přečíst článek na téma Přehlednost nabídky.

--------------------------